niedziela, 23 marca 2014

Poznaj język i kraj dzięki piosence

Zapraszam wszystkich, którzy uczą się języka francuskiego do wspólnego słuchania piosenek ze zrozumieniem. Kiedy ja zaczynałem swoją przygodę z językiem francuskim, nie mieliśmy tak szerokiego dostępu do kultury Francji jak dzisiaj. Zawsze jednak staraliśmy się słuchać piosenek, usiłując zrozumieć ich teksty. Z jednej strony jest to motywujące, bo nawet przy trudniejszym tekście, pozostaje on  formą krótką, a kiedy się go rozgryzie, satysfakcja jest ogromna. Z drugiej strony bywają teksty bardzo trudne, odnoszące się do realiów krajów frankofońskich, pełne metafor i przenośni poetyckich często obcych zagranicznemu słuchaczowi. Spróbujemy razem pokonać te trudności, a nagrodą zawsze będzie sama piosenka.
Dobór utworów będzie oczywiście arbitralny. Zaproponuję bowiem to co ja sam chętnie słuchałem lub słucham. Mam jednak nadzieję, że choć część z nich trafi także do waszych serc.
Zatem do dzieła!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz